Cine a scris următorul text?

Adu-ţi din când în când aminte, omule, de clipele crunte ale primejdiei prin care a fost înaltă poruncă să treci, şi ridică laudă şi mulţumire lui Dumnezeu.
Să-ţi fie zi de mare rugăciune ziua când voia Tatălui nostru carele este în ceruri a fost să te ierte pe tine şi pe ai tăi de cea din urmă durere a lumii acesteia de jos.
Nu uita în dimineaţa zilei aceleia să zici din fundul sufletului:
Doamne! În primejdie de pieire călca piciorul meu şi tu, bunule, ai poruncit să se ridice stavilă între mine şi moarte!
Prin dese perdele de lacrimi, citiseră ai mei osânda mea şi fără să se răscoale împotrivă-ţi, dreptule judecător, plecaseră zdrobiţi frunţile la pământ, căutând un locaş de veci pentru rămăşiţele mele de lut.
Spânzurat de un fir de paianjen, un fir de nimic cu căpătâiul pierdut în tăria albastră şi luminoasă, atârnam deasupra unei înfiorătoare prăpastii, ce se deschidea, cu fundul negru fără o rază de lumină, printre colţuri de stânci sparte de izbiturile de mii de mii de ani ale trăsnetului. Şi acolo, sufletul meu, deznădăjduit, o clipă a crezut că şi el va să moară odată cu greul meu trup, şi din adânc, strigat-a către tine: Doamne, auzi-mă şi mă mântuieşte.
Şi tu m-ai auzit şi n-ai vrut pierzarea mea! Ţi-ai aplecat ochiul asupra robului tău, şi mila ta a poruncit firului de paianjen să nu se rupă, şi acel de nimic fir aproape nevăzut a fost odgonul meu de scăpare!
Mulţumescu-ţi! Nihil sine Deo!

Răspunsul corect îl voi divulga peste o săptămână.

14 gânduri despre “Cine a scris următorul text?

    • # Arta fugii
      În afară de experiență și cunoștințe? Nimic, cel puțin deocamdată. Dar ce satisfacție trebuie să simți când știi că ai răspuns corect… 🙂

    • Tibi, cum îi ziceam și la Flori, nu pot divulga răspunsul încă. Dar votează, de parcă votul tău contează!… Glumeam! Că de câte ori e vorba de vot, văd că îmi vine în minte politica. 😀 Sechele, ce să-i faci?
      N-am dat ghicitoarea asta ca să arat oamenilor câte nu știu ei. Ar fi și păcat. Ci voiam să văd câți vor mai împărtăși aceeași mirare când vor afla autorul.

  1. Tu, Flori, amu m-am legat să spun doar peste o săptămână. Vrei să mă tragi de limbă înainte de soroc? Nu mă las. 😉
    Dar să știi că și eu am avut o surpriză când am descoperit fragmentul ăsta. Plăcută.

  2. Autorul este cel care zicea :
    „…Pe câtă vreme bisericile noastre ortodoxe româneşti părăsite de credincioşi, mai ales în Capitală şi-n oraşele mari, decad pe văzute; pe câtă vreme toaca şi clopotele noastre fac sgomot de-a-surda, ne mai aflându-se urechi care să le înţeleagă glasul şi chemarea; pe câtă vreme o biată prescură şi câteva linguri de vin ajung unui trist altar pe mai multe duminici – ce se-ntâmplă în altă parte?
    Ia să vedem.
    Treceţi, vă rog, foşti creştini ortodocşi, astăzi liber-cugetători, treceţi duminică dimineaţa pe la frumoasa catedrală catolică a Sfântului Iosef, pe la biserica protestantă şi pe la cea calvină; treceţi, vă rog, foşti creştini ortodocşi, compatrioţii mei, liber-cugetători astăzi, treceţi vineri seara pe la sinagogile mozaice – şi vedeţi ce se petrece acolo, în acele locaşuri clădite de oameni pentru adăpostirea sintei credinţe în Dumnezeu, lăsate lor de la moşi strămoşi.
    Vedeţi, ce de lume! Ce de oameni, ce de femei şi de copii!
    Priviţi-i! Bogaţi şi săraci, voinici şi neputincioşi, tineri şi bătrâni. Sunt între ei învăţaţi deosebiţi şi oameni de rând, fiinţe, pe drept ori nu, mândre şi fiinţe umile, oameni cu griji sdrobitoare şi oameni fără nici o grije; toţi vin acolo să se roage împreună Lui, cum I s-au rugat şi părinţii lor şi să-nveţe pe copii lor a se ruga cu dânşii.”

  3. Teo, daca vorbesti de mirare, atunci ar putea fi vorba de Caragiale.
    Incerc sa rezist tentatiei de a googali pentru a descoperi autorul :).

  4. Teo,

    am dat răspunsul sub formă de întrebare, pt că a fost unul nesigur. Nicidecum nu vreau să te trag de limba. Dar, tu, fii tare! rezistă ispitei! Desigur, abia astept finala! Sa aflu raspunsul corect.

    A, văd că și „jumătatea” mea concurează! Ar fi bine sa gâstig eu! Teo! (hihi)

  5. #Aurel Mateescu

    Nu prea am ce să zic, că ar trebui să confirm sau să infirm. Așa că „mă abțin”.

    Zic numai că mă bucură interesul pe care l-a stârnit mica mea cimilitură și plănuiesc să mai revin periodic cu asemenea „tentații”, dar care nu vor semăna întru totul cu asta, fiindcă ar deveni monoton.

    Mulțumesc, în orice caz, de răspuns.

  6. Puțini oameni ca tine, Tibi, cred eu. Să se abțină de la googălit adică…
    Am googălit eu anticipat, ca să văd dacă nu cumva pun un text prea ușor de indentificat. Dar mi-am spus că cei care vor dori, vor vota înainte să caute în altă parte. Dacă nu pentru altceva, măcar pentru plăcerea jocului. Cred că am avut dreptate.
    Și chiar dacă n-am avut, tot nu mă supăr, că e ceva și să determini pe cineva să caute un anumit lucru. Înseamnă că i-ai stârnit un oarecare interes.

    Cât despre numele autorului, doar privesc ce ziceți voi și îmi rod unghiile să nu zic nimic. 😀

  7. Da, Flori, văd că ai concurență. Chiar din casa ta. 😉

    Era mai bine pentru imaginea mea de sine dacă tu ai fi vrut să mă tragi de limbă, pentru că s-ar fi observat cât de bine am rezistat eu presiunii. 🙂

Spune-ți părerea

