Postat de: Teofil Stanciu | 01/09/2016

Cristamela n-are unde sta

Vă era dor de Cristamela? Ei bine, iată ce-a mai pățit de data asta. Ieșise și ea, zburdalnică după cum o știți, în parc să se joace. Și bineînțeles că s-a jucat așa cum te aștepți să se joace un copil plin de energie. E de așteptat că a și obosit de la o vreme. Și a vrut să se așeze…

Dar am uitat să vă spun că, între timp, zic gurile rele, fătuca s-a cam obrăznicit. Poate că vă amintiți că avea ea ceva tendințe încă de data trecută când ne-am întâlnit. Dar se pare că, în ciuda dorinței părintești ca ea să devină un exemplu de copil așezat și cu bun-simț, fata e cam zurbagie. Când se enervează pe careva, îl scuipă; dacă nu primește ce cere, începe să urle; pretinde de la alți copii jucăriilor lor ca și cum ar fi ale ei, uneori îi mai și lovește dacă nu obține ce vrea. Și alte d-astea. Dar nu știu dacă-s toate adevărate sau or mai fi și d-alea cusute cu ață albă.

Cum ziceam, după toată zbenguiala, Cristamela s-a îndreptat spre o băncuță, de la marginea parcului de joacă, cu gândul să ia o bine-meritată pauză. Când colo, ca un făcut, fiind doar vreo două bănci din astea pentru părinți, nu găsi vreun loc liber, cum și-ar fi dorit. Atunci, se îndreptă hotărâtă spre mama ei și dădu să i se așeze în brațe.

Stupoare însă, mama îi dădu un brânci hotărât și n-o lăsă să șadă. Cristamela se întoarse mirată și încercă să se apropie iarăși de mama ei, dar iarăși fu împinsă:

– Nu vreau să te las să stai. Și ce-o să faci dacă nu vreau eu să te las? Ha? Ce-o să faci? Nu vreau să te las, na!

La început, Cristamela crezu că e o glumă, așa că se prinse și ea în joc:

– Ba o să mă lași. Că așa vreau eu! Nu mă poți opri! Lasă-mă să stau!

Pesemne însă că gluma era destul de serioasă, căci mama ei continua s-o împingă și n-o lăsa să se apropie deloc:

– Acuma du-te și joacă-te! Că n-ai venit când te-am chemat eu!

– Dar atunci nu eram obosită, acum sunt.

– Nu mă interesează. Du-te și te joacă sau stai pe jos. Nu mă interesează! Nu te las! Ce-o să faci acuma, ha? Vezi cine-i mai tare? Ce-mi poți face dacă n-am chef să te las? Uite, n-am eu chef să te las să stai pe bancă!

Cristamela începu să scâncească. Se mai îmbrânci o vreme cu mama ei, vru s-o muște de mâini, încercă s-o lovească și cu picioarele. Ba chiar vru s-o scuipe.

– Să nu-ndrăznești, că te-ai lins pe bot de tabletă o lună de zile, o amenință mama.

În cele din urmă, Cristamela se dădu bătută. Se întoarse cu spatele, copleșită de o furie neputincioasă.

– Mă duc acasă!

– Nu poți intra. Cheia e la mine. Și nu ți-o dau… Acum să te văd ce faci! îi aruncă din urmă mama ei.

Înfrântă, Cristamela pricepu că n-are unde sta. Și se așeză abătută pe un leagăn. Dar nu-și luă avânt.


Spune-ți părerea

Categorii

Skepsis

Audiatur et altera pars

JURNAℓ SCOȚIAN

parohie virtuală

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

,,Cultura e finalitatea tuturor societăților" (Eugen Lovinescu)

Horvath Liviu Blog

„DACĂ NU CITEȘTI CĂRȚI BUNE, VEI CITI CĂRȚI PROASTE.DACĂ NU CONTINUI SĂ GÂNDEȘTI RAȚIONAL, VEI GÂNDI IRAȚIONAL. DACĂ RESPINGI SATISFACȚIILE ESTETICE, VEI CĂDEA ÎN SATISFACȚII SENZUALE.” C.S.LEWIS

Prolegomene

(pre)feţe la diverse

Revista Creștină

Revistă de formare și informare - scrisă din perspectivă creștină

Daniel Bulzan

Poate nu merita sa fie citit, dar merita sa fie spus.

Gânduri despre știință și credință

Ce semnificatie are pentru mine știința secolului XXI

Pasarea Phoenix Remixed & co

© Alexandru Nădăban

Daniel Lucescu

"Nu sunt PERFECT.."

doarlitere

împrăștiind literele printre litere construim cuvinte

Persona

Personal blog of Danut Manastireanu

Alonewithothers's Blog

Smile, without a reason why. Love, as if you were a child.

Ciprian Terinte

veritas vos liberabit

The Institute of Middle East Studies

To bring about positive transformation in thinking and practice between Christians and Muslims in the Middle East and beyond

Daniel's Think Tank

Daniel Manastireanu's Blog

According to Sam

What underlines how we say things cannot itself be said

Reflecții creștine

Andrei Pătrîncă

