Și mediocrii „graduează”

(Sursa)
(Sursa)

Nu, nu ei sunt devină. În acest stadiu, sunt doar niște victime ale unei societăți care gândește cu orice alt organ numai cu capul nu. Ei sunt doar cei care privesc și imită. Faptul de a fi devenit niște nulități este într-o foarte mică măsură răspunderea lor. De altfel, nici măcar nu pot fi trași la răspundere penal până la majorat decât în cazuri excepționale.

Vorbesc despre copiii care au fost loviți de moda, stupidă, a „graduărilor”. Mai nou, am văzut că și la grădiniță există festivități de „graduare”. Cu robă, cu tocă, cu diplomă. Sunt convins că nu e ideea lor să se îmbrace așa, nici măcar nu li se potrivește, deși sunt foarte simpatici oricum i-ai încotoșmăni. Drept să spun, nici nu știu dacă se poate atribui o vină cuiva anume.

Dar, pe măsură ce se înmulțesc festivitățile de „graduare”, ele sunt tot mai goale de conținut. Anii trecuți, de pildă, nici măcar testarea națională (sau cum s-o fi numind exact examenul de la finalul clasei a VIII-a) nu mai avea practic nicio valoare, fiindcă o grămadă de elevi au ajuns în liceu cu note sub 5. Selecția e inutilă.

Gândiți-vă ce „graduare” grandioasă vor avea ăștia peste 2-3 ani. Ce să caute în liceu oameni care nu au reușit să ia nici măcar un amărât de 5? Din nou spun, ca să fie clar: nu e doar vina lor că s-a ajuns în situația asta (poate fi și vina lor că n-au fost în stare să ia nici măcar un 5), ci a celor care „conduc” școala românească. Ei merg unde li se indică să meargă.

Unii dintre ei ar fi fost niște zugravi solicitați, niște strungari pricepuți, niște zidari apreciați. Așa, cel mai probabil că vor ajunge tot acolo – să pună gresie, să lucreze pe șantier, să vopsească garduri, să dea la șaibă – însă din postura de „necalificați” care au la activ vreo 4-5 „graduări”.

E grotesc să vezi cum mai toată lumea se înghesuie să încurajeze tot mai multe festivități în care, practic, nu se mai sărbătorește nimic. După ce se scot la loc camerele din sălile de examene, bac-ul va fi iarăși o bagatelă, unde directorul își va stabili singur procentul de promovați și îl va negocia – pe bani – cu inspectoratul și cu ministerul.

Așa că toți mediocrii vor „gradua” fericiți, descurajându-se orice formă de departajare între elevii eminenți și cei slabi. Din cauză că cei care conduc destinele învățământului românesc au tot felul de interese oculte în sistem, nulitățile sunt cocoloșite pentru că atrag bani (se pun la recensământul școlar) și, cât mai există încă niște profesori devotați, performanți (numărul lor este în scădere vertiginoasă, pe măsură ce ajung rând pe rând la pensie), aparențele sunt salvate.

„Nu vedeți, bă, cârcotașilor, că și la olimpiada de matematică și la cea de chimie românii s-au prezentat excepțional?”, or să ne întrebe. Ba vedem, băi, doar că ei nu sunt produsul întregului sistem, ci doar produsul unor școli care își selectează atent valorile și a unor profesori extrem de bine pregătiți. Restul e vrăjeală. Dar vrăjeala asta e încă destul de convingătoare (pe FB).

Până una-alta, mai puneți de-o „graduare”. La creșă este? Dar la final de semestrul I? Putem face și o „graduare” după vacanță, pentru amărâții de corigenți.

Anunțuri

Spune-ți părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s