Postat de: Teofil Stanciu | 13/04/2013

Aprilie dezmățat (gay și emancipat)

Pare-se că luna aprilie devine una cu încărătură simbolică pentru homosexuali. În aprile-mai, au loc în America toate paradele de profil. Tot într-un aprilie, dar al anului 1979, revista Time publica un „cover story” pe tema homosexualității.

Miercurea trecută (pe 10 aprilie), senatul francez a adoptat o lege care permite căsătoriile între persoane de același sex și, mult mai grav și cu adevărat problematic din foarte multe puncte de vedere, permite cuplurile homosexuale să adopte copii. E de notat însă că legea mai are nevoie să treacă și de Adunarea Națională înainte să intre în vigoare. Oricum,  vestea e una îngrijorătoare.

Protestele foarte ample ale cetățenilor francezi cu concepții conservatoare n-au reușit să convingă senatorii. Iată că, în mai puțin de o jumătate de veac, chipul moralității occidentale s-a transformat definitiv. În 1974, deci cu doar 40 de ani în urmă, Franța a adoptat  mai multe decizii legislative ce vizau „emanciparea moravurilor”: legea ce permitea divorțul prin consimțământul reciproc al partenerilor, legea Veil care permitea avortul și era dezincriminat legal adulterul (legile au fost promulgate în 1975).

Ca să nu se lase mai prejos și, probabil, inspirat de succesul socialistului Hollande (prieten cu șeful său), Remus Cernea, consilierul lui Ponta, vrea și el, în România, drepturi similare pentru gay. În primă fază, cere acceptarea „parteneriatelor civile” între homosexuali, însă aceasta e în mod declarat o etapă intermediară înaintea dreptului de căsătorie și, ulterior, adopție.

Problema homosexualității e departe de a fi tranșată etic, psiho-social, religios. Dar „progresul” societății nu ține cont de aceste aspecte, ci dă soluții juridice și parlamentare unor probleme care se știe că, dacă ar fi supuse votului democratic (printr-un referendum, de pildă), ar avea șanse minime să ia o turnură favorabilă homosexualilor.

Iată o situație în care Parlamentul, mult mai „emancipat” decât cetățenii, poate să decidă împotriva voinței cetățenilor, chiar dacă, pe fond, îi reprezintă teoretic.

După părerea mea, generațiile care au crescut după 1980 nu vor fi capabile niciodată să înțeleagă – decât în măsura în care se mai poate câte ceva din istorie – la ce a renunțat societatea occidentală odată cu toate mișcările de emancipare.


Responses

  1. Personal mai sper inca ca legea nu va fi votata pina la capat in Franta si daca va fi votata sper ca va fi retrasa desi bataliia este destul de crincena. Ieri seara intorcindu-ma acasa autobusul s-a oprit pentru ca un grup de tineri marsaluiau in mijlocul strazii, nu stiam de ce, tinerii pareau foarte decentii, unii chiar la costum, pina cind am vazut steagul „nostru” adica a celor care suntem impotriva, pe care il purta unul dintre ei.

    Oricum, asa cum supnea Jean Pierre Rafarin, care a fost intervievat in sala superba a Senatului, credem ca batalia nu e pierduta. Argumentele majoritatii care sunt pentru suna cam asa: „In celelalte tari europene au fost votata legea nici un motiv sa nu o votam si noi. Dar argumentul acesta mi se pare demagogie curata.

    Cred ca si povestea cu marele rabin a Frantei vine tot de aici. Cei care au prezentat cele mai bune argumente impotriva incep sa fie atacati.

  2. Nu numai atit se argumenteaza ca in tarile in care legea a fost adopata totul e bine si nu s-au remarcat nici un fel de probleme. Mai intii cine sa le remarce sau sa le publice? Si apoi avem destul recul ca sa putem judeca?

    • Sunt bombe cu efect rapid si bombe cu efect intarziat. Unele poate cu efect foarte intarziat. Vom vedea peste una-doua generatii.

  3. In mod normal, cand se voteaza asemenea anomalii, ar trebui ca cei care propun o asemenea lege sa fie inlaturati! Au fost votati de un anumit electorat! Electoratul sa decida daca e spre binele societatii ceea ce a propus cel ales de ei!

    Nu-mi vine sa cred sa existe unanimitate parlamentara in votarea unei asemenea aberatii iar daca s-ar vota, tot ar trebui sa fie un cadru legislativ prin care poporul sa-i poata taxa pe alesi! Demonstratia stradala, nu zic eu ca nu e buna dar , sa-mi fie iertata expresia, e frectie la picior de lemn!

    • Pe marginea unui alt articol al domnului Stanciu in care era tratat acelasi subiect am scris ca homosexualitatea apare si ca un comportament aberant din punct de vedere biologic, dincolo de aspectul religios al problemei. Acum douazeci de minute citesc pe Yahoo un articol al carui titlu suna cam asa: ,,Cu homosexualii la psihiatru. Rezultat: sanatos”. In acest articol, printre altele, un psiholog (sau psihiatru) afirma transant ca homosexualitatea nu ar fi o aberatie biologica ci doar o ,,varianta sterila” de acuplare. Un altul aduce in discutie si exemple similare din lumea animala, dand exemplul plosnitelor. Dar poate ca homosexualii sunt altceva decat niste plosnite si tocmai asta ne-ar da dreptul sa fim rezervati cu privire la comportamentul lor. Cred ca specialistul cu pricina, vrand sa-i apere, i-a denigrat astfel mult mai urat decat am face-o noi.

      • Stimate Eugen, cred că am scris în două rânduri despre chestia cu homosexualii. Nu spun asta ca să vă corectez, ci pentru că, dacă îmi aduc eu bine aminte, menționam într-unul că una dintre probleme e că nu discutăm aceeași limbă. Atunci când vor drepturi, homosexualii discută despre drepturile OMULUI, atunci când vor să-și legitimeze practicile, atunci recurg la ANIMALE. E foarte interesant acest fel de șmecheresc de a pune problema. E clar că nu prea avem mult teren comun. Inclusiv Biblia homosexualilor arată altfel decât a noastră, fiindcă hermeneutica lor fie ignoră, fie elimină pur și simplu referirile la păcatul sodomiei.

    • Florine, nu cred că 1.000.000 de oameni pe străzile Parisului e doar frecție la picior de lemn. Cred că e un semn pentru cine vrea să înțeleagă – mă refer la politicieni. Căci, dacă se adună în Paris milionul, înseamnă că mai sunt încă suficient de mulți în toată Franța. Cineva sigur va lua seama la această doleanță și o va trece în programul politic.

  4. Teofile, ai fi surprins sa afli in cate tari s-ar acorda aceste drepturi homosexualilor dupa un referendum.

    • Asta ar conta cel mai puțin (supriza mea😉 ). Ar conta că avem o legitimare publică și fără echivoc. De ce americanii lucrează numai prin Curtea Supremă și tribunale regionale, de ce mizează pe spețe legale? Foștii militanți pro-choice recunosc acum, după ce mulți s-au convertit ori s-au scârbit de faptele lor, că n-ar fi câștigat niciodată acest drept prin referendum.

  5. Problema care se discuta aici nu e nici macar fenomenul in sine. Homosexualitatea, blamata sau nu a existat si inainte de crestinism, exista si in prezent si va exista probabil pana la sfarsitul lumii. Deci n-avem cum s-o stopam si cei care sustin fenomenul stiu bine asta.

    Apoi, cu privire la lege, hai sa fim seriosi, cati mari intelectuali a avut omenirea care au practicat acest ,,sport” si cati au fost traumatizati de societate. La noi se cunosc o multime de homosexuali celebri care nu par a fi deloc stresati, incomodati in profesia lor de catre sistemul nostru social. Sunt productivi, aplaudati pentru merite profesionale, dezinvolti si nu de putine ori chiar obraznici. Deci, nici acest aspect nu ar fii un motiv de dezbatere publica aprinsa pro si contra.

    Lupta nu se da pe niste legi, pe niste chichite judecatoresti. Nici macar pe o problema de psihologie sociala. Lupta se da impotriva fundamentelor unei lumi care (cel putin pentru ,,lumea civilizata”) are la baza cele trei mari religii monoteiste: iudaismul, crestinismul si islamul, toate trei condamnand vara drept de apel homosexualitatea. Nu e vorba de a tolera fenomenul pentru ca toleranta implica o vina. Nu, aici e vorba de a fi acceptat ca un fenomen normal. ,,O varianta” cum spunea specialistul pe care l-am citat mai sus. Din moment ce acest lucru va fi acceptat la nivel macro si fundamentat nu numai juridic ci si ,,spiritual” daca vreti, inseamna ca parintii iudaismului, crestinismului si islamului ,,au batut campii”. Inseamna ca religia noastra este discutabila in insasi fundamentele ei. Aici se urmareste a se lovi cu securea: la radacina nu la crengute.

    • Da, asta e miza: „normalizarea” anormalului. Sau, altfel pus, subminarea ideii de normalitate. În paranteză fie spus, până prin anii 80 cândva, homosexualitatea apărea în rândul deviațiilor psihice. Într-un an, pur și simplu a fost eliminată. Dar nu pentru că s-ar fi făcut vreun salt științific, care să demonstreze contrariul, ci pentru că lobby-ul lor a fost deosebit de puternic. Procedura e extrem de parșivă și riscantă chiar și pentru ei, pe termen lung.


Spune-ți părerea

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

Skepsis

AUDIATUR ET ALTERA PARS

JURNAℓ SCOȚIAN

parohie virtuală

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

vatraoficial.wordpress.com/

,,Cultura e finalitatea tuturor societăților" (Eugen Lovinescu)

Horvath Liviu Blog

„DACĂ NU CITEȘTI CĂRȚI BUNE, VEI CITI CĂRȚI PROASTE.DACĂ NU CONTINUI SĂ GÂNDEȘTI RAȚIONAL, VEI GÂNDI IRAȚIONAL. DACĂ RESPINGI SATISFACȚIILE ESTETICE, VEI CĂDEA ÎN SATISFACȚII SENZUALE.” C.S.LEWIS

Prolegomene

(pre)feţe la diverse

Revista Creștină

Revistă de formare și informare - scrisă din perspectivă creștină

Daniel Bulzan

Poate nu merita sa fie citit, dar merita sa fie spus.

Gânduri despre știință și credință

Ce semnificatie are pentru mine știința secolului XXI

Pasarea Phoenix Remixed & co

© Alexandru Nădăban

Daniel Lucescu

"Nu sunt PERFECT.."

doarlitere

împrăștiind literele printre litere construim cuvinte

Persona

Personal blog of Danut Manastireanu

Alonewithothers's Blog

Smile, without a reason why. Love, as if you were a child.

Ciprian Terinte

veritas vos liberabit

The Institute of Middle East Studies

To bring about positive transformation in thinking and practice between Christians and Muslims in the Middle East and beyond

Daniel's Think Tank

Daniel Manastireanu's Blog

According to Sam

What underlines how we say things cannot itself be said

Reflecții creștine

Andrei Pătrîncă

%d blogeri au apreciat asta: