România e (și) țara proștilor, a hoților, a leneșilor…

wikipedia.org

Am constatat că în ultima vreme se poartă campaniile de înfrumusețare verbală a chipului patriei natale. Poate că cea mai răsunătoare și reușită a fost campania care l-a convins pe nenea „Goagăl” să spuie că românii „e” deștepți.

N-am nimic cu asta. Însă n-aș vrea să se rămână cu impresia că țara noastră e numai de deștepți. Sau că numai dăștepții au loc într-însa. Dimpotrivă eu vreau un loc și pentru proști. Mai mult chiar, aș vrea ca în țara asta să se poată face distincția între deștepți și proști.

Or asemenea caznă mi se pare cu mult mai dificilă decât a pretinde demagogic și heirupist că suntem, vezi doamne, foc de inteligenți și sclipitori.

Aș vrea să pot conlocui cu cei mai deștepți decât mine, dar și cu cei mai proști decât mine, fără conflicte de IQ sau pusee de fudulie tâmpă a prostului (respectiv de trufie condescendentă a inteligentului). După părerea mea, dacă s-ar realiza asemenea deziderat în România, ar fi o performanță mult mai însemnată decât schimbarea imaginii în cyber-spațiu.Citește mai mult »

