Vitas – Opera 2

Vitas (Витас), pe numele lui adevărat Виталий Владасович Грачёв, este un cântăreț controversat. Unii spun că, de fapt, nu el își cântă cântecele, din cauză că atinge un registru incredibil de înalt. Totuși, contratenorii se pare că au acces și la asemenea acute.

E mai cunoscut pe „piețele” Orientului, fiind foarte popular printre chinezi, coreeni etc. Ca dovadă a popularității sale, a fost invitat și la ceremonia de închidere a jocurilor olimpice de la Beijing. A concertat în urmă cu ceva vreme și în România. Eu l-am auzit pentru prima dată într-o înregistrare de pe TVR 2.

O prezență scenică ușor (voit?!) stângace, oarecum bizară, rece, dar memorabilă și datorită ținutei, și, desigur,  datorită șocului pe care-l ai când auzi asemenea voce.

Am căutat și o traducere a versurilor, însă nu pot garanta pentru ceea ce am găsit. Oricum, iată care este (potrivit mai multor site-uri neoficiale), textul cântecului:

My house has been built but I am alone here
The door banged behind my back
An autumn wind is knocking on the window
Crying over me all over again…
Thunderstorm at night and fog in the morning…
The sun has turned completely cold
Old pains are following one another
Let them all get together!

My house has been built but I am alone here
The door banged behind my back
An autumn wind is knocking on the window
Crying over me all over again…
This is Fate and I can’t
Ask anything of Fate!
I just know how the winds
Will be wailïng after I’m gone.

2 gânduri despre “Vitas – Opera 2

  1. Da, VOCEA este clar autentica, niciodata preinregistrata si DA, miscarile sunt voit stangace, dat fiind caracterul copilaros si originalitatea artistului.
    Daca te intereseaza cauta interviul acordat de managerul lui Vitas, domnul Serghei Pudovkin, reporterilor romani, in ziua cand a venit aici pentru a sustine concertul. Acolo sunt mai multe detalii si ai sa afli cat de cat ce fel de om(artist) este Vitas. Este minunat !
    Vitas nu produce pentru piata, ci pentru suflet. De aceea este greu de inteles pentru multi care il vad pentru prima oara si judeca gresit… Daca te pot ajuta cu ceva, emailul meu este happysong10@yahoo.com, imi poti scrie si putem comunica oricand vrei, legat de artist si de munca sa, desigur. Poti intra si pe siteul oficial pentru stiri, galerie foto/video si multe altele.. http://www.vitas.com.ru
    O zi buna!

    • Mulțumesc de precizări și de bunăvoință.
      Am vizitat mai multe site-uri înainte să scriu acest text. Așa am ajuns și la contestatarii lui. Însă mie unul îmi place și chiar cred că e pe bune.

Spune-ți părerea

