Alexandru Andrieș – Dracula Blues

Îmi vine greu să aleg doar o piesă din repertoriul lui Andrieș. Am optat pentru asta din pricina faptului că e una dintre cele interzise de cenzura comunistă.

La curtea lui Vodă e şedinţă mare,
Stau boieri pe scaun, stau şi în picioare,
Se discută probleme, se analizează
Ce nu merge bine, ce incomodează;
În cap de masă, pe scaun, însuşi Vodă Ţepeş stă,
Boierul Velea face prezenţa şi numără.

Se ridică Vasile, zice: „Ţepeş Doamne,
Stăm bine cu producţia de cereale şi carne,
Am depăşit planul în industria de zgură
Şi-am fost informat că nici nu se mai fură;
În producţia de ţepe sîntem, Doamne, pe primul loc în lume,
I-am depăşit pe-americani, fără ruşine, putem spune!”

„Dar există probleme şi in îndustria de ţepe !”
Se ridică în picioare boierul Şulea Trepe.
„Nu mai avem lemn de paltin, producţia stagnează de ieri,
Iar stejarul, Ţepeş Doamne, îl ţinem doar pentru boieri,
De aceea propun să facem ţepele din lemn de prun !
Vor fi beţivi mai puţini, iar lemnul e destul de bun…”

„E o propunere bună, zice Ţepeş, propun
Chiar de mîine să-nceapă producţia cu lemn de prun !
Totul să meargă bine, ţeapa să iasă fain,
Să nu se neglijeze problema de design,
Ţeapa să fie suplă, să satisfacă clientul,
Să se potrivească perfect cu clima şi ambientul,
Să se trimită cadre să se specializeze,
Economia de lemn să nu se neglijeze,
Printr-o reproiectare justă să se elimine orice sofism,
Astfel încît ţepele să reziste şi la seism !”

Versurile au fost preluate de pe site-ul oficial al lui Alexandru Andrieș.

4 gânduri despre “Alexandru Andrieș – Dracula Blues

  1. Ciao!

    Mi-am cumparat un pick-up (unul fabricat la Tehnoton, o fabrica ieseana ce astazi, natural, nu mai exista), prin 1987, doream sa ascult discuri pe vinil. Imi aduc aminte ca primul disc cumparat de mine era a unui cantaret numit Mircea Romcescu (gusturile de atunci erau in formare, nu ca astazi ar fi desavarsite). Imi imaginam ca vor urma multe alte discuri si ca voi avea, candva, o discoteca ampla (nu a fost sa fie). Si tot rasfoind eu copertile de vinil ma „impedicam” de un nume. Nu prea intelegeam rostul lui pe discul formatiilor (muzicienilor) indragite (indragiti). Era vorba de Alexandru Andries, ba facea grafica (copertile / vezi Iris, Holograf, Celelate Cuvinte de pana in ’89), ba texte (pentru Nicu Alifantis in albumul „Piata Romana nr. 9”, pentru Mircea Baniciu in albumul „Ploaia”). Imi devenise antipatic, era peste tot. Dar intr-o zi, acest nume a scos el insusi un album numit Interioare (album aparut in doua variante romana si engleza). Am ramas inmarmurit. Mi-a placut enorm. Mi-am jurat sa am si sa nu pierd din acel moment nici un nou album Andries. Nu mi-am tinut juramantul (e drept ca si el a fost suficient de productiv). Peste ani am avut prilejul sa asist la un concert exclusiv Andries. Foarte fain! Inchei. Stii, sunt unicul dintre muritori care intr-o seara a ascultat un disc Andries in casa lui Danut M. (mare amator si astazi) alaturi de Marius C. Ce oameni !Ce vremuri!

    • Edi,
      Când intervii tu, mereu vine și o poveste. Mie îmi place să ascult aceste povești. Mai mereu ajung unde nu te aștepți.
      Evocarea ta stârnește niște nostalgii după vremuri pe care (culmea!) nu le-am cunoscut decât în mică măsură.

Spune-ți părerea

