Unde sunt cei care nu mai sunt?

de Nichifor Crainic

Întrebat-am vântul, zburătorul
Bidiviu pe care-aleargă norul
Către-albastre margini de pământ:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a vântul: Aripile lor
Mă doboară nevăzute-n zbor.

Întrebat-am luminata ciocârlie,
Candelă ce legănă-n tărie
Untdelemnul cântecului sfânt:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a ciocârlia: S-au ascuns
În lumina celui nepătruns.

Întrebat-am bufnița cu ochiul sferic,
Oarba care vede-n întuneric
Tainele neprinse de cuvânt:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a bufnița: Când va cădea
Marele-ntuneric, vei vedea.

(unul dintre răspunsurile – poetice – posibile).

5 gânduri despre “Unde sunt cei care nu mai sunt?

    • Andrei,
      Salutare! N-am făcut decât să-mi amintesc de poezia asta. Cândva, cu vreo 10 ani în urmă, am citit-o pe coperta unei reviste „Sămânța adevărului” și tare mi-a plăcut atunci.

  1. credeam ca e poezia dumneavoastra. oricum… as piscali putin in stilistica…
    spre ex: as renunta la
    „Zis-a ciocârlia:”
    si as pune cu italice restul „S-au ascuns
    În lumina celui nepătruns.”

    • @tuteavsnietzsche
      Nu, nu e poezia mea. Despre schimbarea propusă, numai dacă primiți încuviințarea de la Nichifor Crainic 😉 sau de la legatarii lui.

Spune-ți părerea

